15.9.08

Tonnikalapihvejä japanilaisittan


On aika herätellä blogikirjoitteluakin välillä. Olen ollut aika hiljaa viime aikoina. Ehkä opiskeluelämään totuttelu on vienyt oman aikansa, syksyn saapuminen niin nopeasti ei ole myöskään mitenkään aktivoinut minua mihinkään. Syksyssä ei oikein ole mitään kovin kivaa. Taas on luvassa pitkä pimeä ja kylmä aika, jota inhoan yli kaiken. Huonon kesän jälkeen en oikein ole valmis moiseen.

Mutta vaihteeksi positiivisempiin aiheisiin eli ruokaan. Tein eilen erinomaisen herkullisia tonnikalapihvejä japanilaisittain.

Marinoin kaksi pakastetonnikalapihviä seuraavanlaisessa soosissa:

öljyä
tilkka soijaa
ruskeaa sokeria
pilkottua valkosipulia
pilkottua inkivääriä
laitoin mukaan myös inkivääritahnaa
tilkka seesamiöljyä

Pihvejä olisi hyvä marinoida muutama tunti, mutta olin niin nälkäinen, että marinoin niitä vain tunnin.

Marinoinnin jälkeen pihvit paistetaan pannulla marinaadin kera. Joukkoon voi lisätä myös hieman vettä.

Nautin pihvit riisin, paistettujen porkkanoiden ja sipulin kera. Oli todella herkullista.



Tänään olin taas illalla tunneilla ja samoin olen huomennakin. Kouluprojektit ovat alkaneet painaa päälle ja koen välillä suunnatonta tuskaa niiden kanssa. Ahdistus on onneksi huomattavasti lievempää, kun ei ole niin tiukka aikataulu, koska päivät eivät mene töissä vaan niiden kouluprojektien parissa. Ensi viikolla pitäisi olla intensiiviviikko (Chinese business course). En ole vielä saanut kurssista mitään infoa, joka hieman kummastuttaa. Jos huomisen aikana ei kuulu mitään pitänee varmistaa, että kurssi todella pidetään.

Aasia ohjelma käynnistyi myös. Ensimmäinen kurssi on Aasian busineksesta ja kurssi on in English. Nyt pitää kaikki tehtävätkin tehdä englanniksi. Ensimmäistä tehtävää olen jo alustavasti aloittanut. Tarkoitus on olla ajoissa liikkeellä, kun nyt on enemmän aikaa.

Muuten elämä on aika arkista aherrusta. Olen sallinut itselleni pidemmät unet eli nukun aamuisin yhdeksään. Aamupalan nautin myös rauhassa. Näin kotirouvan elämää tällä hetkellä viettävänä olen panostanut kodin hoitoon myös tavanomaista enemmän aikaa. Nautin siististä kodista ja ruokaakin on aika kiva tehdä. Ei sillä, että tästä todellakaan tulisi tapa. Kotirouvan elämä ei pidemmän päälle ole minua varten.

Kovasti ei siis mitään jännitävää ole viime aikoina tapahtunut. Hengissä kuitenkin ollaan ja ihan ok voidaan, sehän on pääasia.

No comments: