11.6.07

Good morning Hong Kong!

Saavuimme Hong Kongiin tänä aamulla klo 7.40 (2.40 Suomen aikaa). Emme nukkuneet lähes ollenkaan koko lennon aikana. Samalla rivillä istui pari suomalaista, jotka ryyppäsivät koko lennon ja keskustelivat kovaan ääneen omasta mielestään mielenkiintoisista aiheista.
Noin kolme tuntia ennen laskeutumista molemmat lopulta sammuivat. Ihme, että heille ylipäätään tarjoiltiin niin paljon juotavaa.

Kaikki kolme elokuvaa, jotka koneessa näytettiin olivat taas yllättäen surkeimpia elokuvia mitä tällä planeetalla ollaan ikinä tehty. Onneksi olin ottanut kirjan mukaan ja sitä luinkin koko matkan.

Aamiaisena oli taas yllätys yllätys Finnairin nakkeja, eikä illallinenkaan mikään mahtava ollut! Ruoka oli siis taas kerran pahaa.

Pääsimme hetki sitten hotelliin ja huoneeseenkin jo, vaikka check in aika normaalisti on vasta klo 14. Kävimme myös syömässä aamiaisen ja pian on tarkoitus ottaa pienet nokoset. Tällä hetkellä olo on aika kummallinen useamman liian vähälle unelle jääneen yön takia.

Katsastimme jo hotellin uima-altaan, lähinnä upean näköalan takia. Uima-allas on hotellin katolla kerroksessa 32. Meidän huoneemme on kerroksessa 26. Tämä on kieltämättä ihan mukavan näköinen ja kokoinen huone. Kylpyhuonekin on iso ja se on varustettu, sekä suihkukaapilla, että ammeella.

Ensi vaikutelma Hong Kongista on, että täällä näyttää aika paljon Singaporelta, mutta Hong Kong on vielä tiiviimpään rakennettu ja paljon nuhruisempi ja kuluneempi.

Airport Express juna, jolla tulimme osan matkaa oli erittäin moderni ja hieno. Matka taittui nopeasti.
Lopun matkaa tulimme taxilla ja liikenne oli paikoin melkoisen ruuhkaantunutta. Kuljettajan oli aluksi hankala ymmärtää hotellin nimeä, mutta pääsimme kuitenkin perille. Monet taxikuskit eivät ymmärrä välttämättä englantia ja heille pitäisi päämäärän olla kirjoitettu kiinaksi.

Lähdössä Helsingistä..

ja vielä pirteinä

Hong Kongin lentokentällä

Hotellihuoneemme Hong Kongissa. Metropark Hotel Causeway Bay

Näkymä ikkunasta

Nyt täytyy vähän levätä ja sitten lähdemme tutkimaan paikkoja. Huomenna on aikainen herätys. Koneemme Phukettiin lähtee jo 8.50 ja herätys lienee 5.30.
Phuketissa luvassa totaalista rentoutumista rannalla ja altaalla.

Tässä vielä video kuvaa Hong Kongista kuvattuna Airport Express junasta.

Ps. Tämä on muuten blogini 400 postaus.

3 comments:

Anonymous said...

hienoa että olette päässeet ehjänä perille ja heti tuli kuviakin blogiin, videota ei suostu näyttämään :(

hauskaa päivää!!

nyt näkyy video!!

Eveliina said...

Kivaa päivää sinnekin! Noissa You Tuben videoissa vähän aina kestää, että ne ilmestyvät näkyviin.

Nyt täytyy taas rentoutua ja levätä.