15.6.07

Shoppailua ja syömistä - kolmas päivä Phuketissa

Eilen aloitimme perinteisesti eli menimme ensin rannalla. Olimme tällä kertaa Kata Beachilla. Ville ja Chris kävivät kuitenkin ensin salilla täällä Aspasiassa.

Aurinko oli pilvessä suurimman osan aikaa, kun olimme rannalla, mutta se ei haitannut, sillä ei ollut niin hirveän kuuma, vaikka lämpötila varmaan olikin 30 asteen tuntumassa. Meri oli myös suhteellisen tyyni ja oli mukava vain kellua meressä.

Rannalta tulimme vielä uima-altaalle nautiskelemaan hieman viileämmästä vedestä. Sen jälkeen söimme täällä Aspasiassa päivällistä ja joimme hedelmistä tehdyt shaket. Minä join vesimeloni shaken, Ville ja Chris ananas ja Kaisa banaani smoothien. Annokset olivat selvästi pienentyneet ja lista muuttunut ja pienentynyt. Hinnat olivat kuitenkin pysyneet ennallaan. Täällä on kallista verrattuna useisiin muihin ravintoloihin. Ruoka oli kuitenkin aika hyvää.

Ruoan jälkeen joimme kahvit kämpillä ja lähdimme sitten ostoksille, vietyämme ensin vaatteita pesuun vastapäiseen Laem Sai Bungalowiin. Täälläkin vaatteita pestään, mutta se on paljon kalliimpaa.

Olimme myös aiemmin vierailulla Spassa ja varasimme Kaisan kanssa ajan lauantaiksi kasvohoidolle. Olin siinä viime kerralla ja se oli todella ihana.

Loppuillan shoppailimme erilaisilla toreilla, joissa myös paikalliset käyvät. Niissä myydään ruokaa ja vaatteita. Hinnat ovat niin alhaisia, ettei niistä kovasti edes kehtaa tinkiä. Ostin Hello Kitty lompakon, T-paidan ja kivat bikinit.

Vielä en ole päässyt sellaiseen ostoshuumaan, kuin haluaisin. Ville ja Chris ovat ostaneet koko ajan jotain ja minä ja Kaisa olemme löytäneet vain muutamia juttuja. Luulin, että asiat olisivat toisinpäin.

Kävimme shoppailun lomassa katsomassa auringonlaskua Sun Set baarissa, mutta oli sen verran pilvistä, ettei aurinkoa hirveästi näkynyt. Maisema oli silti kuitenkin upea ja tunnelma myös.

Sen jälkeen oli vuorossa lisää shoppailua ja illallinen Diamond cottage nimisessä hotelli-ravintolassa. Ruoka oli siellä erinomaista. Söimme perinteisiä Thai-ruokia tällä kertaa.

Tässä minä kirjoittelen blogia

Mun juoma Mai Thai

Maisema Sun set baarista

Syömässä illallista

Laitan loput kuvat Flickriin myöhemmin, sillä kello alkaa olla kohta yhdeksän ja sovittiin, että lähdettäisiin tunnin päästä. Päivän ohjelma on, että minä ja Kaisa heitetään Central Festival-ostoskeskukseen ja pojat menevät surffaamaan taas body boardeilla muutamaksi tunniksi. Sen jälkeen he ajavat Centraliin hakemaan meidät. Odotukset ovat nyt korkealla, jos tänään iskisin ostosparatiisissa kultasuoneen.

Terkkuja kaikille lukijoille. Kiva, että olette kommentoineet ja mukavaa, kun niin moni lukee blogia. Kohta teilläkin on loma ja pääsette nauttimaan. :0)

3 comments:

Anonymous said...

terveisiä esterin persseestä...

eilen täällä tuli mukavasti vettä, eikä todellakaan ollut kyse mistään trooppisesta kuurosta..

nyt aamulla on täysin sininen taivas joten ehkä tänään on parempi ilma, huomiseksi ja viikonlopuksi lupasivatkin taas jo lämmintä hyvää säätä.

mun pitää pakata viikonloppuna ja käydä vaihtamassa rahaa. ihan käsittämätöntä että pääsin kuitenkin reissuun!

nyt ahistaa mitä sinne lentolaukkuun uskaltaa ottaa mukaan; onko siellä joku natsimeininki tyyliin "tämä kynä olisi pitänyt laittaa ruumaan ettet kaappaa konetta sillä!"

jeps, olen herännyt viideltä ja nyt lähden sorvin ääreen....

toivottavasti shoppingit onnistui!!!

Anonymous said...

Se siitä sinisestä taivaasta.

Vettä tosiaan tuli eilen pallokentällä ku esterin hanurista. Lopputulos 5-0 voitto, kipeä polvi ja entistä kipeämpi nilkka. Näin se 30 lähestyy...

Nyt taas paistaa!!

Hei! Ootteko jo käyny Sedulassa? Ette voi jättää väliin!!